现在要跨州只需这张表格!

 现在各州实施不同的行限令,让人混淆不已。

不过,如果你有紧急事情,或逼不得已要跨州,尤其那些拥有红区的州属或者实施着CMCO的州属的话,你只需要填妥这张表格,拿到你家附近的警察局寻求核准就可以了。

表格可以在这里下载

https://www.rmp.gov.my/docs/default-source/Penerbitan/borang-permit-pergerakan-pkpb.pdf?sfvrsn=2&fbclid=IwAR0zyHEr_x-KmAnDqEuJDb-6fLtQ1y1eSFk-a2re_BIWADSEkAfBVwTBbm8 

表格的样子如下图:

如果没有Printer的话,可以直接到警局填写。

Borang permit di atas boleh dimuat turun menerusi pautan: https://www.rmp.gov.my/.../borang-permit-pergerakan-pkpb... ATAU menerusi imej di bawah ATAU diperolehi di balai-balai berdekatan dan dihantar semula ke kaunter pertanyaan dalam SATU SALINAN SAHAJA.
就算你一时忘记了,也可以在到警方路障之前的附近警察局去申请。

Walau bagaimanapun, sekiranya individu yang sedang membuat pergerakan tadi TERLUPA untuk mengisi borang tersebut pada separuh perjalanan, bolehlah mengisi dan menghantarnya di mana-mana balai terdekat sebelum merentasi/memasuki sekatan jalan raya (SJR) yang didirikan di kawasan yang sedang melaksanakan PKPB.

每次的旅程只限制两人共车,然而如果是工作需要而跨州则需要另外向警方申请跨州准证。但需要公司准备一封工作需要证明信,就可以了。

Perlu diingatkan bahawa hanya DUA ORANG SAHAJA dibenarkan dalam setiap pergerakan. Manakala pekerja-pekerja pula dibenarkan untuk merentas daerah atau negeri dengan syarat MEMPUNYAI pas pekerja yang sah atau surat kebenaran daripada majikan. Bagi pekerja dalam daerah yang sama, mereka TIDAK PERLU mengemukakan surat majikan atau pas pekerja.

这些资料都可以在马来西亚皇家警察的脸书专页上找到,贴文在这里! 

祝你好运!Stay Safe !


Comments